Skip to content

Odkryj Kazimierz Dolny

Odkryj Kazimierz Dolny – na nowo!

Z pochodnią zamiast latarki, na grzbiecie konia czy w szalejąc w Kamieniołomach – okazało się, że w Kazimierzu mamy jeszcze wiele do odkrycia.

Miasto marzycieli, szalonych przygód, a także artystów, którzy to użyczyli nam wyjątkowej piosenki do finałowego filmu.

Muzyka do czołówki spadła nam dosłownie z nieba. Siedzieliśmy przy kawie na kempingu nad Wisłą i zastanawialiśmy się nad muzyką do filmu…. Gdy nagle dobiegły nas dźwięki gitary, a słowa

Kazimierskie wschody o 5 nad ranem…” trafiły prosto w nas.

Zobaczcie sami 🙂

Odkryj Kazimierz Dolny – 11 rzeczy, które warto zrobić w Kazimierzu

Miasto artystów, festiwali i spełniających się marzeń

Urocze miasteczko leżące nad brzegiem Wisły przyciąga jak magnes już z oddali. Scenerią niczym z bajek i uwodzącym światłem kusi nie tylko artystów i zakochanych. Mimo, że liczy zaledwie 3tys. mieszkańców tętni życiem przez cały rok i jest punktem podróży ludzi z całego świata.

Jaki jest sekret Kazimierza ?

W ramach Turystycznych Mistrzostw Blogerów chcielibyśmy przedstawić Wam 11 pomysłów jak ciekawie spędzić czas w Kazimierzu.

Zabierzemy Was na górę Trzech Krzyży, spróbujemy kazimierskich kogutów, zobaczymy okolicę z grzbietu konia i zaszalejemy terenówkami w Kamieniołomach. Dzień w Kazimierzu nie kończy się jednak wraz zachodem słonca- po zmroku, w blasku pochodni ruszymy na nocne zwiedzanie Kazimierza.

Kazimierz jest taki jaki sobie wymarzysz. Potrafi być spacerowy, rodzinny, pełen ciepła i smakowitości.

Jest też romantyczny – otworzy przed Tobą ustronne zakątki i jak artyści wymaluje miłosną scenerię. A rozkochał już niejedną osobę!

Sprawi, że wrócisz do domu napełniony energią i z głową pełną przygód.

Kazimierz jest …

A jaki jest Wasz Kazimierz?

Zakochaj się w Lublinie – przewodnik po mieście i okolicach

Tuż pod Płockiem, na lewym brzegu Wisły, w gęstych lasach, schowały się jedyne na Mazowszu polodowcowe jeziora. Te największe, jak Jezioro Lucieńskie, Zdworskie, czy słynne w nurkowym świecie Jezioro Białe, zachęcają do odwiedzin mnogością ośrodków wypoczynkowych, prywatnych kwater, smażalni ryb i barów. Te mniejsze i te całkiem malutkie, kuszą dzikimi brzegami, towarzystwem wodnego ptactwa, ciszą i spokojem borów sosnowych, w których spotkać można sarny, jelenie, a nawet dostojne łosie. Zapraszam na rowerową wycieczkę leśnymi ścieżkami Pojezierza Gostynińskiego- małych mazowieckich Mazurach.

#mistrzostwablogerow #visitpoland #pakujsiedoplockaRzecz dzieje się w ciepłą, lipcową noc przy pełni księżyca, kiedy do bram Lublina przybywa strudzony wędrowiec i zabiera nas w nocną podróż po mieście…

Na wieży furgotał blaszany kogucik
na drugiej – zegar nucił.
Mur fal i chmur popękał
w złote okienka:
gwiazdy, lampy.

Lublin nad łąką przysiadł.
Sam był –
i cisza.”

-„Poemat o mieście Lublinie”

Ostatnia noc była sierpniowa, ale równie gwieździsta i gorąca, gdy na dziedzińcu Zamku ziścił się „Sen o Mieście” Lublin.

Dziś zabiorę Was w podróż tropem wędrowca po naszym rodzinnym mieście – Lublinie. Odkryjemy dawno zapomniane uliczki, będziemy podziwiać Karnawał Sztukmistrzów, piec cebularze, podniebnymi korytarzami ruszymy po miód z miejskiej pasieki, a w upalne dni ochłodzimy się w skansenie i na ścieżkach pobliskiego Poleskiego Parku Narodowego.

Zakochajcie się w Lublinie – tu dzieje się Magia!

#visitpoland     #mistrzostwablogerow

"Ten za łukiem rzeki świat" – Spływ Bugiem po Lubelszczyźnie!

Gdzieś pomiędzy Wisłą a Bugiem, leży niesamowita kraina, pełna zieleni, pól, lasów i przygód do przeżycia.

Odkryjcie z nami skarb Lubelszczyzny –  Dolinę Bugu . Odurząjącą zielenią i nie zmąconą przez człowieka przyrodą.

Bug hipnotyzuje, czaruje….płynąc przy tym niespiesznie na styku trzech państw…

W pewien gorący sierpniowy weekend ruszyliśmy na spotkanie jednej z najdzikszych rzek w Europie.  Z namiotem, kajakiem i mopsem na pokładzie daliśmy się ponieść z nurtem rzeki tuż przy granicy z Białorusią.

Zachwyciliśmy się nie tylko cudami nadbużańskiej przyrody, ale też wielokulturowością tego regionu. Podziwialiśmy mieniące się w słońcu kopuły cerkwi, poznaliśmy tradycję Brodaczy i próbowaliśmy smakołyków w magicznym Uroczysku.

Tu można dać się porwać przygodzie!

1. Mistrzostwa Blogerów

588fed9f4b9df66cddfc430b5369af76230_thumb

Karolina Siwkiewicz

Podróżuję razem z moją rodziną. Często towarzyszy nam przyczepa kempingowa, namiot, kajak, a przede wszystkim z tak samo jak my ciekawy świata mops – Toudi. Najważniejsze dla nas to spędzenie czasu ze sobą, odkrywanie dzikich miejsc i kontakt z przyrodą, a nasze podróże, przygody i wspomnienia opisujemy na blogu.