Skip to content

Pomorze Zachodnie - morze przygody

Piękno Pomorza Zachodniego zamknięte w trzyminutowym filmie – nasza podróż przez niezwykły region Polski..

Pszczoła, gęś i ryba, czyli kilka słów o smakach Pomorza Zachodniego.

Gdyby ktoś nas kiedyś spytał z czego słynie kuchnia Pomorza Zachodniego zgodnie odpowiedzielibyśmy, że… nie mamy pojęcia 😀 Zawsze wydawało nam się, że te rejony nie mają do zaoferowania nic szczególnego, a w jak wielkim błędzie byliśmy dowiedzieliśmy się podczas naszej podróży po zachodniopomorskim.
By lepiej poznać temat, przejrzeliśmy Listę Produktów Regionalnych, porozmawialiśmy z napotkanymi ludźmi, przeczesaliśmy internet i odwiedziliśmy Dworek Tradycja w Bełcznej.

Skarby Pojezierza Drawskiego

Pojezierze Drawskie – niezwykła kraina pełna jezior poukrywanych w lesie, stawów, bagien, rezerwatów przyrody i rzek. To piękne miejsce na mapie województwa zachodniopomorskiego było, po Wyspie Wolin, naszym kolejnym celem.  Turystów z całej Polski przyciąga tutaj głównie mnogość szlaków turystycznych zarówno tych pieszych jak i rowerowych, możliwość żeglowania, wędkowania czy uprawiania turystyki konnej. Nas jak zwykle przyciągnęła tutaj niezwykła przyroda …

12 rzeczy, które musisz zrobić na Wyspie Wolin i w okolicy

Zachodniopomorskie to niezwykły zakątek Polski.  Natura, szerokie plaże, cudowne zachody słońca, deptaki tętniące życiem, dzikie jeziora, wydmy, łąki i polany, ciekawe miasta, niezwykle rozwinięta agroturystyka, zaskakująca kuchnia, różnorodność atrakcji wodnych, jak kajakarstwo, żeglarstwo czy windsurfing, świetnie rozwinięte trasy rowerowe – tutaj każdy znajdzie coś dla siebie.
Zachodniopomorskie to też niezwykle bogata kultura, historia i spora ilość zabytków światowej klasy, w tym średniowieczne mury miast, katedry, zamki, kościoły czy latarnie morskie. To również dwa parki narodowe, siedem parków krajobrazowych, ponad sto rezerwatów oraz  lasy, które stanowią ponad 30 procent powierzchni województwa.
My naszą przygodę z Pomorzem Zachodnim rozpoczęliśmy od Wyspy Wolin  – największej polskiej wyspy. Większość turystów przyjeżdżająca w ten rejon Polski często ogranicza się głównie do typowych nadmorskich kurortów, a przecież to co tutaj najpiękniejsze to zdumiewająca przyroda.
A co według nas musicie zrobić będąc w tym rejonie?

2. Mistrzostwa Blogerów

ab53d8ca387960d1b03d7ef9f9535d97691_thumb

Sandra i Rafał Rostkowscy

Sandra i Rafał, w sieci znani jako Rostki. Podróżujemy wspólnie od 10 lat i przez ten czas zdążyliśmy wyruszyć w podróż poślubną dookoła świata, odwiedzić sporą część Europy, zakosztować orientalnej kuchni Azji, zatracić się w klimacie Bliskiego Wschodu, odkryć samochodem Australię, spełnić American Dream w USA i przejechać z plecakiem Amerykę Środkową i Południową. Zakochani w górach, Azji i roadtripach. Naszym największym marzeniem jest podróż do Nowej Zelandii i Patagonii.